Brug påsken på motion

Hvordan bruger du din påske og på hvad? Selvom det kan være fristende at se en masse film og spise god mad, er det vigtigt at få motionen med.

Hvis du endnu ikke er i form eller har gennemgået en større operation eller andre ting, der har fået dig i tilbagegang, så brug påsken på at genvinde styrken og formen. I påsken har du mulighed for at arbejde på formen hver dag og ikke blot et par gange om ugen. Det er virkerlig noget, der batter. Og hvorfor ikke bruges påsken på at komme  tilbage i topform så du faktisk kan nøjes med de 3 ugentlig fitness- eller løbeturer efterfølgende?!

Du skal selvfølgelig lytte til din krop, og hvis du ikke har lavet noget længe, skal du ikke tage en 10 km løbetur hver dag i påsken. Det er ikke sundt for din krop og ikke noget vi anbefaler.

Tag istedet en dag med en lang løbetur, en dag med en lang cykeltur, en tur på rulleskøjter, styrketræning i hjemmet evt. med egen kropsvægt eller tag i styrkecentret. En anden idé kan være at gå en lang tur i skoven, tage i svømmebadet med nogle venner eller dine børn.

Der er ingen grænser for, hvordan du kan motionere, men kast dig nu ud i det og brug påsken på at genvinde formen.

God påske og nyd hvad motion gør for dig!!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*