Skader

Vi er allesammen, klar over derude, at en skade nemt kan opstå, hvis man ikke træner på den korrekte måde. Vi har ofte her på siden oplevet folk med rigtig mange forskellige typer skader. Under emnet styrketræning, er der en stor tendens til at opnå skader ved at træne bænkpres. Her har de mere uerfarne en stor tendens til at prøve at løfte maxium vægt hver gang de træner bryst, hvilket slet ikke er optimalt. Hvis i ønsker at løfte maxium, så gør dette højest 1 gang om måneden, da i nem kan få en skulderskade ved at løfte for tungt i bænkpres. Her på siden er vi faktisk generelt ikke de største fans af bænkpres, da den i rigtig mange tilfælde har givet skader. Vi anbefaler istedet i træner bryst med fri håndvægte, dette vil give jer en bedre balance og har en meget mindre sandsynlighed for en skade.

Hvis vi ser på emnet løb, er der også en stor tendes, til at opnå skader. Dette sker ofte fordi, at løberen, løber mere end benene kan holde til. Dette kunne foreksempel være, hvis vedkommende løb over 5 gange i ugen, eller løb flere gange om dagen. Her på siden anbefaler vi at i højest løber 3-4 ganeg om ugen, da i ellers har mulighed for at opnå en slem og træls benskade.

Vi håber i kunne bruge vores tips omkring forebyggelse af skader!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*