Sommer- og strandfiguren

Sommerfigur vs. Sommerform

I forlængelse af d. 20. marts indlæg omkring den perfekte sommerform, vil jeg her gerne komme med en række mere konkrete forslag til, hvordan du når til den ønskede form.

For mig handler det ikke så meget om form som I at kunne løbe langt uden at blive træt, men mere om at nå et resultat som jeg vil tage med på stranden i bikini. Faktisk kommer de sidste resultater altid, når jeg er på ferie fordi jeg svømmer og går meget. Derudover kan jeg ikke spise sødt og fed i varmen, så her sker der altid ting i den positive retning.

Øvelser for at nå resultatet

1. Det er selvfølgelig altid godt at løbe, men jeg sørger især for at tage cyklen istedet for bil eller bus.

2. Du har sikkert hørt om ‘squad challenge’ – Jeg tager så mange jeg kan om aftenen og presser mig selv til det ypperste. Derudover skal dette antal selvfølgelig gerne stige efterhånden som du styrker musklerne.

3. Jeg laver en masse mavebøjninger og øvelser både lige op og sidelæns. Når man laver maveøvelser må man ikke glemme ryggen, da det skabe ubalance og vil gøre dig svajrygget. Jeg kan personligt godt lidt hunden, hvor man bruger venstre arm og højre ben op i luften og så skiftevis.

Jeg finder gerne tips på bloggen fit4livin – se den her

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*